Przerobka Olek :

1.jpg

Właśnie rozebrałem otrzymany wczoraj silniczek z przekładnią.

Całość waży ok 90g i wygląda tak:

 

n7.JPGZ drugiej strony dla porównania z "surowym" silniczkiem CD takim, jakich

kilka przerobiłem.

 
n7.JPGPrzekładnia na pasku zębatym o przełożeniu 1:1 chyba na łożyskach kulkowych.

Stosowanie przekładni ma sens, jeżeli zmniejszymy obroty choć dwukrotnie (tu

moje doświadczenie jest niewielkie), w związku z czym muszę wymienić koła

zębate. W tym silniku mają po 25 zębów trapezowych, a ich średnica

zewnętrzna wynosi 11,4mm. Myślę, że na koło napędzające nadałoby się kólko o

20 zębach, a na napędzane o 40.

Szerokość paseczka wynosi 3mm.

Tak wygląda silnik ze zdemontowaną przekładnią.

 
 Dalszą rozbiórkę dokonywałem wg opisu Petera, z tą róznicą, ze ośkę

wyciskałem konikiem tokarki.

Po odwinięciu uzwojenia pomierzyłem rdzeń stojana i wyszedł mi jego przekrój

ok. 10,8mm2 to tylko o 1mm2 więcej niż w moim małym z CD.

Dlatego reż chciałbym dodać ze dwie blaszki od innego silnika (może ktoś

posiada rozwalony i nie nadający sie do przeróbki DITO800 i mógłby mi takie

blaszki przesłać?).