Wer
kto |
Modell
model |
Daten
dane |
Motor
silnik |
Propeller
smoglo |
Akku
akumulator |
Bemerkungen
uwagi |
| Marek Jankowski |
|
Spannweite / rozpietosc 85 cm
Tiefe / cieciwa 20 cm
Fluggewicht / waga w locie 670g
|
Ditto 9N12P
Ditto 9z12b
15 Wd/zw. 0,65mm
Stern / gwiazda
Magneten / magbesy 5x5x2 48N |
8x6 |
8x1250SCRL |
Modell fliegt ausgezeichnet, sehr agil und mir einer guten
Vertikalbeschleunugung
Mit Vollgas 7 Minuten agresives Fliegen
Model lata doskonale, jest bardzo dynamiczny i dobrze sie wznosi. Czas
lotu na pelnum gazie 7 min.
430 g cSchub / iagu pitch speed 20 m/s |
| Ralph Okon |
 |
Spannweite / rozpietosc 196 cm
Tiefe / cieciwa 20 cm
Fluggewicht / waga w locie 834g
|
Monster Ditto
18N 16P
18z 16b
18 x 0,5 mm
Stern / gwiazda
Magneten / magnesy
9 x 5 x2,4
|
13 x 11 |
2p3s LiIon 1850mAh |
sehr gute Flugeigenschaften, mehrere Steigflüge möglich /
bardzo dobre wlasnowsci, mozliwe wielokrotne loty wznoszace na silniku |
| Ralph Okon |
 |
Spannweite / rozpietosc 120 cm
Tiefe / cieciwa 16 cm
Fluggewicht / waga w locie 516g
|
Ditto 9N
Ditto 9z |
9x5 |
2p2s LiAkku |
gut / dobre |
| Hermann von der Haar |
|
Spannweite / rozpietosc 70 cm
Tiefe / cieciwa
Fluggewicht / waga w locie 258g
|
Ditto
Stator 9N 34,3x3,7mm 15W/zw x0,6mm
12x2Neodym 5x3x2mm
8,7V 8,0A 8450U/min
8450 obr/min |
GWS 8x4,3 |
8 KAN650 |
Die Ulti geht mit 8 KAN650 senkrecht
Model z pakietem 8 KAN 650 leci pionowo do gory |
| Hermann von der Haar |
|
Spannweite / rozpietosc 150 cm
Tiefe / cieciwa
Fluggewicht / waga w locie 800g
|
Ditto 2GB 18N/18z 36,5x4mm 15W/zw.0,5mm 20Pole
/bieguny
Neodym 4x4x2
Strom mit
prad z 8KAN1050 <14A |
Grp KlappLS 11x7
Smiglo skladane Graupner 11x7 |
8xKAN 1050 |
Modell stieg mit der großen Klapplatte und Ditto deutlich
besser als der Speed400 mit 6x3 Direktantrieb.
Model wznosil sie znacznie lepiej niz ze Speed400 ze smiglem 6x3
|
| Wolfgang Pedot |
 |
Light_Cat
pannweite / rozpietosc cm
Tiefe / cieciwa
Fluggewicht / waga w locie 470g
|
CDR
Stator 24x5mm
15Wd/zw.
|
Gunni
smiglo Guenther
|
8xKAN 650 |
der Motor ist etwa auf dem Level eines
Speed400 7.2V
an 8 1050er KANs von der Drehzahl her, braucht aber weniger Strom.
biorac pod uwage obroty smigla to sa one podobne jak przy Speed400
na 8x1050KAN ale silnik potrzebuje wyraznie mniej pradu. Dane zostana
doslane |
| Leszek Jura |
|
Grasshopper
Spannweite / rozpietosc 127cm
Tiefe / cieciwa 19cm
Fluggewicht / waga w locie 700g
|
Seagate Streamer
Stator 12N/z 30mm
14W/zw.0,6mm
16Pole /bieguny Neodym 5x5x1,2
Strom mit
prad z 8NiMH
GWS 8x4 4 A. - 8000 U obr.
APC 10x7!!! 9 A/ 5200 U obr.
Waga / Gewicht 50g
Einige Teine angefertigt/niektore czesci
dorobione na tokarce
|
GWS 8x4
APC 10x7 |
8 NiMH 1100 |
na tym Graupnerowskim pakiecie 1000 mAh
samolocik latał całe 14 minut, czyli przybyło ok. 6 minut lotu co w
procentach wyraża się zwiększeniem czasu lotu o 55%.
Na 1100 może by 15 minut wycisnął.
Zauważ, że jest to samolot, który musi
latac na śmigle (w jego przypadku ok. 2/3 mocy), więc nie ma mowy o
termice i wożeniu się jak szybowcem.
Gdyby założyć Ko kam zyskujemy dobre 80 g
na wadze i sadzę, że na 1500 bez problemu latamy 20 minut
Flugzeit mit 1000mAh 14 Minuten das
heisst 55% laenger als mit dem Speed 400 (das Modell verlangt 2/3 Gas
zum fliegen) Mit Kokam 1500mAh biz 20 Minuten moeglich
|
| Krzysztof Rabski |

|
Spannweite / rozpietosc 84cm
Tiefe / cieciwa 30/24cm
Fluggewicht / waga w locie 350g
|
CDR panewki/ohne Kugellager
Stator 9N/z 20mm
14W/zw.0,4mm
12Pole /bieguny Neodym 5x5x1 N50
Strom mit
prad z 8*500AR
GWS 5x4,3 7 A. - 14500 U obr.
|
GWS 5x4,3
Guenther
|
8*500AR
2LiPo 1500 Kokam
|
prawie 2 razy dluzszy czas lotu
przy podobnej dynamice jak z silnikiem Mig
400/6V
Fast
die doppelte Flugzeit bei Aehnlichen Flugleistungen wie mit dem Motor Mig
400/6V
|
| Robert Gadomski |

|
Spannweite / rozpietosc 90cm
Tiefe / cieciwa 190-105mm
Fluggewicht / waga w locie 552g (!!)
|
CDR łożyskami kulkowymi/Kugellager GWS 6x3x2.5
Stator 9N/z 24mm x 5mm
14W/zw.0,5mm
12Pole /bieguny Neodym 5x5x1,2 N50
|
|
| g] |
LiIon |
8xNiMH |
| EP0843 |
327 |
377 |
| EP8040 |
328 |
379 |
| [A] |
LiIon |
8xNiMH |
| EP0843 |
8 |
9.8 |
| EP8040 |
7.5 |
9 |
8xKAN 1050
Panasonic CGR18650A 2000mAh 2p2s
|
zastosowanie lekkiego silnika od CD nie
poprawiło wagi bo trzeba było wzamian dociążyć dziób dla uzyskania
odpowiedniego wyważenia.
Model z takim silnikiem lata bardzo dobrze.
Wyraźnie lepiej niż z napędem fabrycznym. Powiedziałbym, że moc
jest optymalna do tego płatowca. Większa stałaby się niebezpieczna
dla wytrzymałości styropianowego płatowca
Model mit dem CDR ist niech leichter, da
die nase mit Blei beschwert wurde. trotzdem fliegt das Modell viel besser
als mit dem or. GWS Antrieb. Die Leistung ist optimal, mehr waere
gefaehrlich fuer die Struktur des Modells
|
| Ralph Okon |
 |
Spannweite / rozpietosc 222cm
Tiefe / cieciwa
Fluggewicht / waga w locie 1245g
|
Monster Ditto 2
Dane dojda
Daten folgen
|
14x7 |
Dane dojda
Daten folgen |
|
| Ben Garstka |
 |
Spannweite / rozpietosc 120cm
Tiefe / cieciwa
Fluggewicht / waga w locie 630g
|
CDR
Stator 9N/z 28,5mm x5mm
16Wd/zw
12 Pole/bieguny , Neodym 5x5x1,2 - N40H120
szczelina/Luftspalt 0.1mm.
|
GWS-7x3,5 iKAVAN
6x4 |
Regler/regulator
TMM 1210-3s
profi line
Akku 7x700AR
|
Model w chwili obecnej jest po
kilku udanych lotach - lata SWIETNIE, mozna nim wykonac podstawowe figury
akrobacyjne. Jest dosc szybki i bardzo zwrotny - raczej nie polecal bym go
jako pierwszy model lub do nauki latania. Sredni czas lotu wynosi z w/w
zestawieniu 14min.
Das Modell fliegt mit diesem Antrieb
ausgerzeichnet!!!. Es ist ziemlich schnell und sehr wendig. Es ist
vielleicht zu agil, um als Erstmodell zu fungieren. Die Flugdauer betrug
14 Min.
|
| Holger Böhme |

|
Spannweite / rozpietosc 134cm
Tiefe / cieciwa
Fluggewicht / waga w locie 525g
|
-Colorado Streamer Motor Eigenbau/przerobka
-20 Windungen/ zwoje , 0,55 Draht/drut
-9 Nuten/zeby , 12 Pole/biegunow
-24Magnete(kaskadiert) 2x3x5 kaskadowane
- 9" x 5" CFP (Cam Folding Prop) -
Graupner
-5,0A im Stand/ statycznie
-6300 U/min
-480g Schub/ciag
-Motorlaufzeit 12min
|
9" x 5"
CFP (Cam Folding Prop) - Graupner |
7 x 1100NiMh
Hecell |
Motorlaufzeit 12min
-Flugzeit bei etwas Termik ab 1h aufwärts
Silnik pracuje 12 min
czas lotu przy odrobinie termiki ponad godzine
|